Stockbeelden:
een oplossing of een probleem?

 

Het gebruik van een professioneel beeld binnen de marketing van een bedrijf wordt vaak onderschat.
En dat is zonde, want dat is precies waar er kansen blijven liggen.
De kracht van een boodschap ligt in het beeld dat je erbij plaatst.
Maar wat maakt het dan zo belangrijk om professionele beelden te gebruiken voor jouw bedrijf?

 

Het is belangrijk dat de bedrijfscultuur, de boodschap correct wordt ontvangen door jouw klanten.
Unieke beelden geven een creatieve invulling aan jouw bedrijfsvisie.
Zorg voor dat wow-effect bij jouw doelgroep met authentieke beelden.

Het gebruik van een professioneel beeld binnen de marketing van een bedrijf wordt vaak
onderschat. En dat is zonde, want dat is precies waar er kansen blijven liggen.
De kracht van een boodschap ligt in het beeld dat je erbij plaatst.

Maar wat maakt het dan zo belangrijk om professionele beelden te gebruiken?
Zorg voor dat wow-effect bij jouw doelgroep met authentieke beelden.

Het gebruik van een professioneel beeld binnen de marketing van een bedrijf wordt vaak onderschat. En dat is zonde, want dat is precies waar er kansen blijven liggen.

Vermijd clichés

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden

We zien vaak dezelfde beelden passeren bij campagnes, waarvan we weten “dit is een stockfoto”. Typische beelden die een situatie of handeling uitvergroten. Bijvoorbeeld een advertentie voor thuiszorg waarbij een ouder persoon wordt uitgebeeld, vaak ook in een rolstoel. Een mooi beeld, maar door hun stigma wordt de kracht van het beeld afgenomen.

 

Het mag dan wel duidelijk zijn waarover deze advertenties gaan, maar het is confronterend en weinig inspirerend voor je doelgroep. Wees creatief, breng je eigen beeldmateriaal aan de juiste man (of vrouw).

We zien vaak dezelfde beelden passeren bij campagnes, waarvan we weten “dit is een stockfoto”. Bijvoorbeeld een advertentie voor thuiszorg waarbij een ouder persoon wordt uitgebeeld, vaak ook in een rolstoel. Een mooi beeld, maar door hun stigma wordt de kracht van het beeld afgenomen.

Het mag dan wel duidelijk zijn waarover deze advertenties gaan, maar het is confronterend en weinig inspirerend voor je doelgroep. Wees creatief, breng je eigen beeldmateriaal aan de juiste man (of vrouw).

Vaak gebruiken we stockfoto’s bij campagnes, en dat merken we. Een een ouder persoon projecteert het beeld van thuiszorg. Het mag dan wel duidelijk zijn waarover deze boodschap gaat, het is weinig inspirerend. Wees creatief, breng je eigen beeldmateriaal aan

Verhoog jouw klantenbinding

Een trouwe klant is de droom van elk bedrijf

Loyauteit kan je enkel bereiken als je vertrouwen creëert en transparant bent in je communicatie. Je omgeving voelt zich pas verbonden met jou als ze waarnemen dat andere klanten (met gemeenschappelijke kenmerken) goede ervaringen delen. Stockbeelden zorgen ervoor dat je onbetrouwbaar lijkt.

Loyauteit kan je enkel bereiken als je vertrouwen creëert en transparant bent in je communicatie. Je omgeving voelt zich pas verbonden met jou als ze waarnemen dat andere klanten (met gemeenschappelijke kenmerken) goede ervaringen delen. Stockbeelden zorgen ervoor dat je onbetrouwbaar lijkt.

Loyauteit bereik je enkel als je transparant bent in je communicatie. Je omgeving voelt zich pas verbonden met jou als ze waarnemen dat andere klanten goede ervaringen delen. Stockbeelden zorgen ervoor dat je onbetrouwbaar lijkt.

Ook fotografen zijn flexibel

Maar je moet het plannen

Stockbeelden kan je gemakkelijk en vlug oproepen. Het bespaart tijd (en geld). Waarom al die moeite voor een professionele shoot, als je een klik verwijderd bent van een campagnebeeld?

Here’s why!

Je kan perfect een (halve) dag reserveren voor een fotoshoot, zelfs met één shoot creëer je heel wat campagnebeelden. Je hoeft niet telkens nieuwe shoots of campagnes te lanceren om op te vallen, je moet vooral goede campagnes lanceren om top-of-mind te bljven. Probeer het eens uit? Contacteer een fotograaf en je zal zien dat we flexibel zijn in planning en tijd.

Stockbeelden kan je gemakkelijk en vlug oproepen. Het bespaart tijd (en geld). Waarom al die moeite voor een professionele shoot, als je een klik verwijderd bent van een campagnebeeld?

Je kan perfect een (halve) dag reserveren voor een fotoshoot, zelfs met één shoot creëer je heel wat campagnebeelden. Probeer het eens uit? Contacteer een fotograaf en je zal zien dat we flexibel zijn in planning en tijd.

Stockbeelden kan je gemakkelijk en vlug oproepen. Het bespaart tijd (en geld). Waarom al die moeite voor een professionele shoot, als je een klik verwijderd bent van een campagnebeeld?

Je kan perfect een (halve) dag reserveren voor een fotoshoot, met één shoot creëer je heel wat campagnebeelden.